Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czasem używa się oryginalnego zwrotu: feuilles de rosę Także „dolina róż" jest dosłownie przeprowadzona z vallee des roses.Mniej polską133z pochodzenia, ale ładną w wyrażeniu jest brzoskwinia, ciepła, dojrzała, soczysta, przecięta w środku cezurą, nietrudna do zerwania, bez sięgania wysoko.To francuska abricot.Polacy chętnie mówią o ziarnku kawy, w niedalekim sąsiedztwie, nie tyle przez barwę, ale przez twardość, wypukłość i przecięcie to samo.Muszla, muszelka, macica perłowa to komplementy zasłużone, i znowu międzynarodowe.Bliski w kształcie jest ślimak, ale to jest już symbol i to wyższej sfery, bo piersi.Pomnik ślimaka-piersi wyrysował Dali.Koegzystencję erotyczną języka polskiego stwierdzić tez można w dwu granicznych kwestiach, jednej od dołu, z anatomii, drugiej od góry, z poezji.Klitoris zachowuje w polskim swoje brzmienie, albo się woła po swojsku mniej ładnie, łechtaczka.To obce słowo jest greckie, wcale nie zmienione, kleitoris punkt delikatny, łatwy do podniecenia.To samo znaczenie i przeznaczenie w clitoris francuskim, w łacińskim tentigo, w niemieckim Kitzer, w angielskim thickler.W tej samej okolicy są wargi mniejsze i większe, łączące twarze kobiety, jest język, języczek, usta.Zachować trzeba w polskim oryginale tak piękne dwuznacznie: nimfy.Niech zostanie, w codziennym używaniu, ten nasz hołd dla autentycznej Hellady.Greckie słowo nymfe oznacza zasłonę; zasłony i mgły nad strumieniami kryły dziewicze boginki, opiekunki życiodajnej wody.Nimfy, w jednym i drugim znaczeniu zawsze będą nam konieczne.Anatomia wiąże się z poezją.Można więc myśleć o ptakach, o kwiatach, o gwiazdach.Mówimy o ptaszku, Francuzi o skrzydłach ptaka, o ptaku Wenery.Także o gnieździe, gniazdku, częściej o powrocie do gniazda urodzenia.Poetycki i wspólny wielu językom jest „kwiat dziewictwa".W tych piosenkach uwielbienia brakuje tylko gwiazd: a więc jest gwiazda szara i gwiazda czerwona, widoczne gołym okiem w pogodną noc, a nawet w łagodny dzień.Dla religijnych jest ołtarz, równo postawiony obok ołtarza cnoty, i ołtarza ojczyzny.Jest więc świat cały delikatnych określeń, które nie są określeniami, nazw, które chcą nazwać nienazwane.Różne są tu kierunki, sytuacje i nastroje.134w których słowa te się zjawiają Są tu cztery boki przeciwstawne, może razem stworzą prostokąt, może kwadrat magiczny, w którym schowa się ta polska pleć.Linia jedna to mijanie, obchodzenie, niewidzenie, nienazwanie, a skoro nazywać trzeba, to się mówi: ta rzecz, ta historyjka, to nic:,,czem bylibyśmy bez tego, co nie istnieje".Wszystkie te określenia oryginalne nie są.Panowie zawstydzeni mówią na całym świecie tak samo: diese Kleine geschichte.une chose.Przeciwieństwem słownictwa nieokreślonego, niestyczną ścianą erotycznego kwadratu jest surowy realizm erotyczny, szukający bezpośredniego przylegania do tej części ciała.We współczesnym polskim języku mamy jedno tylko polskie słowo, oddające ten klimat: tył, niebrzydki w uczuciowym zdrobnieniu.Dół brzucha nie jest dobrym wyrażeniem.Kartezjanizm francuski, robi tu większe postępy, dowodem terminologia perwersji w temperaturze lodu.W mej właśnie jest brzuch dla przodu dziewczyny, les reins dla jej tyłu, a wcale nie fesses.Dla spojenia nóg jest przejście albo droga: passage lub voie, a nie orifice czy trou.Te ostatnie wyrazy są tez w polskim wydaniu, ale w tym kontekście ordynarne.Ta wulgarność, poetyka napisów na płotach stanowi trzecią możliwość terminologii erotyki.Lingwistyka ulicy jest tu głośna, jak ściek, ale nie warto stawiać jej pomnika.Są to najczęściej zgrubienia wyobraźni, złośliwe seksualne nowotwory.Wszystko pod erotycznym adresem kobiety, z wdzięczności za to, że nie można o niej nie myśleć.Kobiety nie są tak brutalne.Ani w polskim, ani w innym języku nie stworzyły wyrażenia, którym by uderzały mężczyznę w jego męskość.Kobiety nie używają tego argumentu, pierwszego i ostatecznego.Możliwe jest wreszcie, w kontraście do grubiaństwa, tworzenie indywidualnej poetyki.W ten sposób, czwarta ściana, ten werbalny kwadrat erotyczny zamyka się Przestrzenie w nim są nieskończone, każdy ma prawo do prywatnego języka.Jeszcze lepiej do milczenia.Ale szlachetne słowa uszlachetniają rzecz, są sposobem metafory i prawdziwej przenośni, przeniesienia z miłością ciała poza ciało.Jeden tylko naród okazał wirtuozerię w delikatnościsłownictwa i techniki erotycznej: Indie, które stworzyły „Kamasutrę".Obok słów mogą być obrazowe znaki.Trójkąt rozcięty oznaczał kobiecość niegdyś i może znaczyć to samo dziś.Obecnie, zgodnie z anatomią, i z pokryciem damskiego łona, łączymy z kobiecością trójkąt ostry do dołu.Kobiecy, w każdym razie, jest trójkąt.Trójkąt wyostrzony w górę może jednak oznaczać mężczyznę.Więc wolno te trójkąty połączyć ze sobą i otrzymamy gwiazdę, symbolizującą złączenie płci.Jednak kółko, obrączka, wianek są łatwym symbolem damskim, i w Polsce zgadza się to czasem przy ślubie.Ale prawdziwym symbolem kobiecości niech zostanie owal, medalion, klejnot, w którym mieści się wianek13513Erotyzm filmu polskiego pewnego okresuKobieta jest podejrzana.Kobieta zawsze była podejrzana i nie ma dla siebie wytłumaczenia, gdyż podejrzana jest w niej kobiecość.Nie może usprawiedliwić się pięknością; właśnie piękność jej jest najbardziej niebezpieczna, im piękniejsza tym gorzej, grzech jest piękny, grzesznica jest piękna, jej piękno uwodzi do grzechu, do zbrodni.Piękno i zatracenie łączą się ze sobą.Czarodziejka to czarownica.Nikt mądry nie będzie identyfikował kuszącego zła z brzydotą.Kobieta ładna, a do tego mądra jest tak niebezpieczna, że diabła zwycięży.Diabeł ucieka przed seksem kobiety.Pisał to Boccaccio, rysowali Fragonard, Eisen, Rowlandson.A ponieważ diabeł musiał kobietę zwyciężyć, bo od tego był diabłem, więc Wiertz, w zakończeniu rozwoju, u-czynił diabla niepokojąco pięknym.I powiedział ostatnie słowo: kobieta, piękno i zło są jednym.Nie trzeba na nie patrzeć, ładne ciało jest grzeszne, nasze myśli są grzeszne.Sztuka to wymiana spojrzeń.Patrzy na nas piękna kobieta, kusi nas ładna kobieta, nic dobrego z tego nie wyniknie, kobieta stwarza erotyzm, erotyzm jest wiedzą o pragnieniu, jest doświadczeniem marzeń, marzenia się nie spełniają, więc niepotrzebne są marzenia.Albo marzenia się wypełniają, i nic dobrego nie wynikło ani dla państwa, ani dla kościoła.Namiętność jest powodem nieszczęść, oto nauka Genezy, Iliady, Koranu.Kobieta jest podejrzana, bo spiskuje razem z mężczyzną, chce zburzyć porządek obiektywny, robi próby spisku dla wolności, przynajmniej w dwie pary oczu.Chce uciec od swojego domu, od pracy, idei, obowiązku' do świata, którego nikt nie zobaczy i nikt nie uczyni pożytecznym.Kobieta jest podejrzana.Najbardziej podejrzane jest jej ciało.Więc religia miała powody, aby nie zaufać kobiecie.Każdy bóg jest zazdrosny, musi walczyć z innymi bogami, jest wyłącznym bogiem plemiennym, na początku powiada: Nie będziesz miał innych bogów.Kościół jest organizacją.W Kościele musi być porządek, więc można przekupić kobietę, uczynić ją zakonnicą.Ale lepiej ją usunąć: taceat mulier in ecclesia.Chrześcijaństwo głosi szczęście nie z tej ziemi, walkę z teraźniejszością, nietrwałość pozorów ciała, kruchość powodzenia osobistego,136myślenie o przyszłości, o cudzej pomyślności, altruizm, etykę pracy.Państwo przyjmuje chętnie ten spadek.Praca dla dobra Kościoła, praca dla dobra fabryki [ Pobierz całość w formacie PDF ]